söndag 3 april 2011

Myror -usch!!

När jag kom hem efter jobbet idag var min pappa och Pontus på besök, de och Christian stod ute i trädgården och pratade. Eller ja, inte Pontus, han röjde runt i sin vanliga galna-hund stil ;) Vi började lura runt i trädgården, dränering står högt på listan och vi kollade runt lite, jag kollade in vilka plantor jag skulle behöva flytta och så. Hittade dessutom lite roliga saker som börjat ploppa upp ur marken här och där, krokusar är på väg att slå ut på ett ställe, ännu fler snödroppar och en hel del oidentifierat, men gissar på mer krokusar, scilla, påskliljor och tulpaner :)
Men fick även syn på ett stort gäng stora svarta myror... inte så farligt kanske, om de inte glatt hade promenerat runt och in i husgrunden!!! Har inte sett dem innan så jag hoppas på att de precis vaknat och inte kommit så långt... Kollade inne i källaren men där såg jag inte några. Hittade en burk med myrr som vi spred ut längs med grunden. Dåså, det borde göra susen.
Men, nä, när jag gick ner i källaren för att lägga i en maskin tvätt ser jag att de tagit till flykt IN i källaren... Blä... klättrade runt källarfönstret. Satte mig i bilen, åkte till affären och köpte myr- och insektsspray, och en burk myrr till, nu ska de äckliga krypen få vad de tål!! Har sprayat i källaren två gånger redan ikväll, mer myrr ska läggas ut i morgon, och behövs det så sprayar jag lite till.
Och förhoppningsvis ger de med sig och försvinner från mitt hus!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar