söndag 28 juni 2015

Häst och vagn

Eller ja, snarare ponny och vagn ;)
Idag var vi ute med alla tre hästarna, Minerva och Valle fick promenera och Svennis fick dra sin nya fina vagn :) Vi gick inte jättelångt och vi höll oss på plana vägar eftersom Svennis inte är i någon direkt kondition. Och på hemvägen bytta jag och Anna, hon tog Valle och jag fick ta Svennis och köra lite :) Gud vad kul det var!! Nu var det mycket att hoppa i och ur vagnen sluttade det lite upp eller ner går vi vid sidan, men lite åkte jag. Så härlig känsla!! Det är många år sedan jag körde häst nu, har kört en släktings shettis för många år sedan och så körde vi in ett fullblod jag hade på foder tillsammans med ägaren. Men även det är många år sedan... typ 15 eller nåt... så det var roligt att friska upp minnet, och vi håller tummarna för att det blir snart igen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar