torsdag 1 mars 2012

Meningslös skolvecka.

Jag kan inte tycka annat. Vad tycker ni?
Måndag, vår lärare var sjuk, vi fick en vikarie som tog vår närvaro på morgonen och efter lunch, däremellan gick hon och jobbade med det hon behövde på sitt kontor...
Tisdag, ja, läraren sjuk fortfarande, ingen lärare dök upp på morgonen. Vi fick tag på en datakille som låste upp klassrummet till oss. Vid halv tio kom det en lärare efter att vi vart och ifrågasatt varför vi ingen lärare har... Hon är bra, var där hela dagen, men var inte insatt alls i vad vi skulle göra, så vi fick jobba på det vi behövde. Inte hennes fel, blev inkastad rätt snabbt där... Jag läste på naturkunskapen.
Onsdag, vår andra lärare (jobbar 50%) var där, men jag hade inte riktiga lektioner, fick återigen göra de saker jag behövde, fortsatte med naturkunskapen. På eftermiddagen hade vi prov i natur b, full pott, det kändes bra.
Torsdag, idag då, vår lärare var på plats, idag matte, jag fattade noll. Knöt ihop mig totalt och blev tvärsur. Fick inte rett upp det särskilt mycket, och kom inte någon vart. Matten känns just nu som ett oöverstigligt berg.
Imorgon, fredag, inte någon ordinarie lärare igen, vikarie ska vara insatt. Vi ska ha personlig utveckling, detta har vart grymt flummigt innan, inte så att jag känt att jag fått ut något av det. Och är det dessutom inte vår lärare, ja, då kan det kvitta. Jag är emot detta i vanliga fall, tycker att detta kan skippas helt, har viktigare saker att göra och ta tag i. Så morgondagen känns ju inte så motiverande...

Känner en vansinnig irritation över skolan just nu, De har gett alla våra lärare foten, en är kvar på heltid och så fick vi in en på 50%. Detta ska täcka upp 11 kurser. Varför de gjort såhär? Jo allmän linje ska läggas ner efter vi slutat, men vad fasen, vi är fortfarande kvar, men vi ska väl klara oss ändå tycker de. De två lärare vi har går på knäna för att ro runt det hela. 
Just nu, speciellt denna veckan, känns det bara som ett onödigt slöseri av bensinpengar, det mesta vi gjort kunde jag gjort hemifrån. Det skulle väl vara provet och matten då, men det känns som det enda... 
Nä, struktur vill jag ha! Ordning och reda!! Då trivs jag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar