tisdag 20 mars 2012

Underbar dressyrstund på hästryggen!!

Jag vet knappt vad jag ska säga mer, tycker rubriken säger allt!

Men går in på det ändå ;) 
Red i alla fall Minerva på volten idag, och hon var på absolut bästa humör, och jag med!! Minerva var mycket arbetsvillig och det var helt underbart att jobba med henne! Pigg var hon, en endaste liten smackning i början av passet så kom det en bakutspark ;) Hon var lite hastig i steget, men kunde ändå trampa på med bakbenen. Hon är helt fantastisk att flytta i sidled och jag lät henne gå mycket i det, och hon tycker det är väldigt kul! Hon jämnade ut sidorna och jag fick ett bra stöd i båda tyglarna. Några bakdelsvändningar lät jag henne göra, i dom flyter hon runt hur lätt som helst! Blev lite travjobb, hon var stadig och klev på bra! Men även här var hon något för hastig. Men vi hittar snart rätt!! Galopp blir det än så länge på volten, Minerva är rätt grön med fattningarna än, och det är lite för liten yta för henne att galoppera på än så länge, så den sparar vi till uteritterna så länge, tills hon orkar gå i samlad galopp.
Nu blir det några dagar med uteritt, det är underbart det med! Vädret ska ju bli varmt igen med, och det är ju en bonus :)
Nu ska jag fortsätta att njuta av känslan man får efter ett sådant här härligt pass! Tjing!

 Fina tjejen!!
 Lovar, nya bilder kommer snart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar