torsdag 15 maj 2014

Bakåtvolt...

Jomen det kan jag det med!!
Dock inte så graciöst som det låter...
Jag och Christian var ute med katterna, och vi funderade lite på vart hönorna tagit vägen. Så jag tar upp Doris och tänker mig att jag ska gå in i hönshuset och kolla om de gått in. Vänder mig inte om dock, utan pratar med Christian och börjar backa... och backar rakt in i locket till gårdsbrunnen, som fick mig på fall fullständigt...
Efter att kämpat tappert i vad jag själv tyckte i en halv minut låg vi sen på backen. Jag på rygg, med Doddo stenhårt fasthållen framför mig. Inte ska hon på något sätt hamna under, det var väl det enda som jag tänkte på när vi åkte i backen... Dessvärre blev hon totalt vettskrämd av hela spektaklet lyckades ta sig loss från mitt grepp och försökte slita sig ur kopplet. Vilket hon lyckades med och flyr i vild panik...
Okej, en av mina största skräckögonblick ever!! 
Som tur var sprang hon till ytterdörren, i äkta flaskborstburr. Hon ville bara in!! Fick sansa mig att inte rusa efter och skrämma henne mer, utan smög och pratade lugnt med henne. Öppnade dörren så hon kunde springa in själv, för att fånga henne när hon var livrädd för just mig vart inget alternativ.

Men allt slutade ju väl, hon vart lite skeptisk mot mig först, men nu är det inga problem. Och jag måste säga att jag är stolt över henne att hon valde att rusa in istället för att dra iväg!! 
Äskade Doddo, lovar att jag inte ska backa med dig något mer!!

Hjärtat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar