torsdag 22 maj 2014

Värmeslag


Alltså, jag borde inte gnälla, men jag tillhör en av de där "lagom-är-bäst-människorna" och för mig är temperatur som ligger rund 20 grader alldeles utmärkt. 
Som det har vart idag har för mig vart i det närmsta outhärdligt... 27 grader i skuggan, en vind som känns varmare än vad det är i skuggan och inte svalkar nåt, har fått mig att vara inne större delen av dagen. Trotsade alltihopa en stund när jag var ute med alla katter i omgångar, och ikväll när jag red en stund på Descarada. 

Vet att man inte ska klaga på värmen som äntligen har kommit, men jag fungerar inte i denna väderleken, jag mår i det närmaste dåligt. Det är så jobbigt!! Tacka vet jag 20 grader, det är mitt lagom!!
Gnäll gnäll och god natt.


2 kommentarer:

  1. Det verkar som ni haft som oss då:)
    Det är för varmt för mig med egentligen, men när man ligger vid poolen o kan hoppa i när man vill, så är det skönt! Ses om några timmar:)

    SvaraRadera
  2. Pool... skulle vara ån som får stå till tjänst här då ;) Man nja, lite väl mycket vatten just nu, skulle åka iväg som värsta badankan nedströms ;)
    Tomt utan gänget!! Kram och tusen tack för fina presenterna!!!

    SvaraRadera