tisdag 27 maj 2014

Leeeedig :)

Oh yes, jag är ledig. Heeeelt ledig. I hela fem dagar kan jag göra precis vad jag vill. Typ i alla fall. Men Inget skrivande, inget pluggande, jag är leeedig!!!
Dock finns det en väldans massa som jag måste ta tag i, sånt som blivit satt åt sidan hela vårterminen. För det är inget jag vill ha under sommaren. Bland annat måste verkligen huset städas. Alltså, det är ingrott här. Ända sedan i november, när katterna kastrerades så har det vart ett stort behov av städ. Men jag har inte hunnit, det har vart för mycket med skola. Så dessa dagarna måste alla skåp och lådor städas, och allt sånt där som inte står framme. Så att det blir lätt att vara ta det andra sedan. Isch, det är så dammigt!! Gillar det inte, trivs inte med att ha det så här ingrott!! Åh, vill torka golv, putsa fönster, ja, bara städa en massa!! Men ska ägna mig åt lite annat med. Ett par ordentliga burar till Stina och Alice ska byggas, för deras ägg beräknas att kläckas på tisdag, och de behöver kunna få vara instängda de första dagarna i alla fall. Har förresten lyst deras ägg, och sju av tio är det liv i, hoppas verkligen att det går bättre denna gången!! Och att det blir mest hönor :)
Men som sagt, mycket ska göras, samtidigt som jag ska ladda batterierna inför nästa vecka, ska få ihop det på något sätt. TÄnker börja med att ta en ordentlig sovmorgon imorgon. Gött!!!


2 kommentarer:

  1. Härligt det låter! Jag är oxå sån som vill ha rent omkring mig:) hatar dammråttor! Skönt att städa bort dom:) snart är det rent igen:)

    SvaraRadera
  2. Hoppas det, men n´så lite tid, så mycket yta att städa ;) Nä, men rent måste det vara, annars blir jag knäpp ;) Visst är det underbart att ha det rent!!

    SvaraRadera