lördag 3 maj 2014

Pyssel!

Har fått för mig att jag ska göra ett staket runt jordgubbarna för att inte hönorna ska ha fri framfart dit in. Det kommer inte att bli så högt, det ska vara lätt för oss att kliva in, och bara försvåra det för hönorna. Det finns mycket annat som intresserar dem, och är det jobbigt att ta sig in till jordgubbarna så blir det inte lika ofta besök av dem där inne som nu.
Så idag har jag gjort egna staketstolpar, och när andan faller på så ska jag hämta en hel del sly uppe i hagen och väva detta mellan stolparna. Tror att det kan bli fint!! Hoppas det i alla fall ;)
Anna kom förbi med sin fina Ayla, sin nya hund. Så söt!! Och väldigt trevlig i sättet. Så det blev lite fotande av denna rara tös med, måste ju använda min fina kamera, och lära mig alla finesser på den, den har lite mer än min gamla ;) Så ett steg till idag :)



2 kommentarer: