lördag 16 maj 2015

Jäkla tentor...

Ok, på fredag är det dags för vad som förhoppningsvis blir min sista salstenta under denna utbildningen. En omtenta på en del av den nationella NKSE-tentan som vi skrev i april. Bara för en tankevurpa... Ok, det blir inte hela tentan som jag behöver göra om, utan bara läkemedelsberäkningsdelen. Det var typ två frågor i det i sista tentan, och lyckades röra till det lite först, men kom på felet efter en stund. Tyvärr får man ju inte vända tillbaka de sidor man redan skrivit för att ändra, så ja, blir omtenta på det. För på läkemedel får man inte ha ett endaste fel. Ok, bara till att ta denna gången. Så har pluggat på som en tok denna helgen. Hoppas nu!! Har faktiskt gott hopp om den. Jag är dock glad över att den andra delen är klar, för den var den värsta. Och det var den jag trodde jag skulle få göra om. Så lite tur hade jag allt!! Och om jag inte nämnt det innan så är c-uppsatsen helt klar nu och godkänd. Det är så gött!! Det är bara praktiken som ska klaras av egentligen. Lite gnissel från min handledare som jag inte riktigt fattar kan sätta käppar i hjulet... men hoppas på att det är löst under nästa vecka. Annars så... ja, vi får väl se... Håll tummarna. Vill bara bli klar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar