måndag 4 maj 2015

Vårregn

Idag har inte direkt vart ett sånt där toppenväder som man kan hoppas på. Men även om regnet öst ner större tiden av dagen så har det vart ganska varmt, och nu ikväll när vi gick en promenad med hästarna så vart det en galen luftfuktighet och ljummet. Och naturligtvis började det regna. Och eftersom jag är en väderoptimist (och för varm av mig för att ha på mig en extra jacka) så hade jag bara fleecetröja överst. Regnet kom ner i sån där våraktig form, helt vindstilla ute med, och det gav bara en sån där härlig känsla. Valle verkade njuta han med, han såg så glad ut när han gick där i regnet, precis som om han var tacksam för att bli blöt och få vara lite naturlig en stund och inte vara insvept i täcken för att det regnar. Vi försöker att inte ha på honom täcken så mycket, han hatar dom, men eftersom han vart en väldigt vältäckad häst innan han kom till oss, och det är inte schysst att bara ta bort som helt.. Hoppas på att han ska kunna gå utan så mycket som det bara är möjligt sedan, han kommer må bättre då, om inte annat så kommer han vara gladare, jag har aldrig vart med om en häst som avskytt täcket så mycket som han gör. Så hoppas det kommer att funka bra. 
Hur som helst så kom vi tillbaka till stallet rätt genomblöta alla fyra, men nöjda i vårregnet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar