torsdag 17 juli 2014

Bara en massa jävelskap :(

Älskade älskade Beata,  nu måste du bli frisk, varför ska du råka ut för en massa skit???
När jag kom hem från jobbet igår kväll infann sig en känsla av att det var något som inte var som vanligt med Beata. Hon var inte sugen på att smaka på nåt jag tog fram, det gör hon alltid annars. Men kanske inte hungrig? Hon satte inte heller näsan i mitt vattenglas, det brukar hon göra det med. Men ok, hon gosade och spann, och jag är bra på att inbilla mig.  Dock blev det en helt sömnlös natt, oroskänslan växte, hon kröp så nära mig som hon bara kunde,  låg hela tiden och kände att jag var där och så skulle jag klappa. Och när hon kräktes vid fyra, ja, då insåg jag att första magkänslan var rätt, hon mår inte bra. Så när jag gick upp så bestämde jag mig att ringa Gustaf, och han tyckte vi skulle komma. Så det blev ilfart dit, vid kvart i sju i morse så var hon på plats,  och jag fick åka vidare till jobbet.
Det var en evig väntan innan jag fick reda på vad som var fel, gick spm en zombie på jobbet med nerverna utanpå. Och tyvärr var det inte nåt trevligt besked, det var konstaterat att hon har njursvikt :(
Då brast det för mig och världens bästa medarbetare såg till att jag fick flexa ut och åka hem.
Hem åkte jag inte dock, utan till Lerum och satt med Beata i några timmar. Hon gillar inte att vara där, så lite avkoppling i mitt knä var nog välbehövligt.
Just nu får hon vätska, antibiotika och kortison. Hur det ska gå är väldigt ovisst och vad det kommer från är det ingen som vet.
Älskade katt, varför ska du ha åkt på detta?? Räcker det inte nu?? Bara du blir frisk, det är bara det som räknas.
Snälla alla, håll tummarna för att det går väl!!
Pratade med Gunilla på kliniken nyss, Gustaf var upptagen med patient som han inte kunde lämna, men han hälsade genom henne att kvällen har gått bra, att Beata faktiskt verkar svarat bra på behandlingen hittills, men hur bra vet vi först imorgon då nya prover är tagna. Hoppas såååå mycket att de visar bättring. Vill inget annat. För nu måste hon bli frisk,  älskade Beata, mitt hjärta.

8 kommentarer:

  1. Usch! Vad jobbigt!!! Håller alla tummar o tassar på att hon blir bra snart❤️ Kram!

    SvaraRadera
  2. Fyy va jobbigt! Du ska veta att vi tänker på er och håller våra tummar och tassar för att det ska gå bra. Kramar och Nosbuffar, Penny med familj

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina ni, det behövs, kram <3

      Radera
    2. Klart vi finns här för er -styrka- (kan berätta att Penny äter njurfoder sedan några månader) om du behöver ventilera någon gång så kan du få min mejladress -matte. Styrkekramar

      Radera
    3. Tack vännen!! Här gäller ID-mat just nu, hoppas detta ska hjälpa henne på traven. Tar gärna din adress!! Kramar!

      Radera
    4. Och hoppas att allt är väl med er, och att Penny mår bra på sin specialmat!! Kram!!

      Radera
    5. Vi håller alla tummar och tassar hårt. Tack, Penny mår bättre och jag är evigt tacksam. Hon äter Hills och det verkar gå åt rätt håll. Om du vill så kan du nå mig på vivalakrits@mail.com :). Stay strong, kramar och kärlek från oss <3

      Radera