måndag 21 juli 2014

Gnäll. Igen.

Ok, mitt i allt så har den extrema värmen kommit tillbaka. Och jag mår skit av det. Mår illa, får ont i huvudet och det snurrar.  Nej jag dricker inte för lite, jag bara fixar inte när det är så här varmt.
Trots det fick katterna gå ut när jag kom hem, helt överlyckliga var dom!! Sen gick jag och ställde mig i ån en stund.
Och så gav jag mig fasen på att jag skulle rida med. Det var nästan outhärdligt att göra iordning Descarada innan uppsittningen men det gick. Sen en skrittur upp i skogen. Descarada envisades med att stressa,  så när vi kom tillbaka var hon dyngblöt hon med. En rejäl avsvampning blev det, och när jag kom hem blev det en kalldusch för mig med. Har landat i soffan alldeles nu, fått ätit lite med Beata sittandes jämte mig suktandes efter min mat. Så tråkigt att hon inte får smaka på något, men det är bäst så.
Imorgon är jag ledig, och det blir stallet redan kl 7, innan värsta värmen sätter in. Sen vet i sjutton vad jag ska hitta på. Plugga till omtentan kanske.  Hu, vad trist!! Men ett måste...

En stund hos kycklingarna i eftermiddag, ja, då ser det ut så här, dom är rätt sociala och är för det mesta överallt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar