söndag 20 juli 2014

Så här går det

Tänkte bara lämna en uppdatering om läget här hemma, blev ingen igår för jag jobbade kväll. 
Beata, är pigg, äter sina antibiotikatabletter snällt och smaskar i sig sin specialmat. Doris och Sunny får ju den med nu, och den slinker allt ner, tydligen är den god, tur!! 
Beata känns mer och mer som vanligt igen, och vi håller tummarna på att det håller i sig och att inga återfall kastar sig över henne. 
Just nu gormar hon om att få gå ut, men jag orkar inte, det är för sent (trött efter en slitig dag på jobbet ;) ), har landat i soffan nu. Det är dessutom sådär galet varmt igen, så att vara ute är inte nåt trevligt just nu, jag tycker inte det i alla fall. Tänker att det kan vara bra att skona Beata lite från den värmen och ansträngningen som det skulle innebära att gå ut med. Ja, jag är en äkta hönsmamma. Låt gå för det, så länge mina älskade djur mår bra :)


3 kommentarer:

  1. Härligt att det går bra med Beata & att hon äter sina tabletter. Mina är helt omöjliga att få i tabletter:)

    SvaraRadera
  2. Vågar inte ropa hej än, men det känns bra att hon är piggare nu i alla fall! Här är de lätta att få i piller, valde tabletterna framför den äckliga pastan som annars är vanligast, detta är så mycket smidigare, och framförallt mindre kletigt i hela huset ;)

    SvaraRadera
  3. Härlig uppdatering! :) Så himla skönt att det går framåt för henne, det bara måste fortsätta åt rätt håll :) -håller alla tummar och tassar hårt- kramar och styrka från Penny och gänget

    SvaraRadera