tisdag 22 juli 2014

Nåt nytt är på G

Något spännande är på gång. 
Denna sommaren har jag verkligen insett att det är akutsjukvård som jag vill arbeta med i framtiden. Att vara på avdelning är inte alls vad jag kan tänka mig, eller ok, ett kort tag, och det beror väl på vilken avdelning, men inte en "vanlig" sådan. Det måste hända grejer, annars blir jag uttråkad. Det blir jag alldeles för lätt, tyvärr. 

Men jobbet på en akut är omväxlande, och man möter allt möjligt. Och jag har ju ändå bara vart på ortopedsidan, förutom en dag när jag var på medicin. Och en sak är säker, jag stormtrivs verkligen på Mölndalsakuten!! Det är roligt att åka till jobbet. En enda hake bara, skulle behöva lite semester ;) Tröttare än tröttast ;) Men men, hoppas på en lugn höst i skolan. Men om det blir det så kan jag jobba, så lugnt blir det nog inte ändå ;) För jag har fått erbjudande om timvik till hösten, så underbart!!! Snacka om att det känns hur kul som helst!! Bara en sån sak som att kunna säga att man älskar sitt jobb, det är något inte alla får uppleva. 


Men som sagt något mer är på G. På söndag närmare bestämt. 

Jag ska gå ett pass på ambulansen!!!
Fattar ni, jag ska få vara med en hel dag, från 8-22 och åka med som bredvidåkare i ambulansen. Det är alltså inte ett rent arbetspass, kanske skulle kunna liknas mer som en "praktikdag". Grymmaste kompisen från skolan har ordat detta, Lasse, han arbetar där, TACK!! Snacka om att få testa på sin dröm!! För det är verkligen en dröm att få jobba på ambulansen. Som sagt, akutsjukvård, det är det jag vill, akuten trivs jag så bra på, och att få testa detta och se om jag tycker detta är lika kul, och förhoppningsvis lika roligt som jag tror :)  Kanon att få testa såhär dessutom, för att se om det faktiskt passar en som man tror, vilket jag hoppas på :)


Kan knappt fatta att jag äntligen hittat rätt när det kommer till jobb. För tio år sedan hade jag inte en tanke på att det var inom sjukvården jag skulle jobba inom. Men det känns så rätt. Äntligen, efter alla dessa jobb jag haft, så känns det äntligen bra. Tänka sig, det gick till slut!! Nu ska bara sista året klaras av, sedan är det bara till att köra (jobba) hårt som sjuksköterska!!


4 kommentarer:

  1. Grattis Vännen! :D Så himla glada för din skull. Kram och Nosbuff, Penny och gänget

    SvaraRadera
  2. Jätteroligt, ju!! Grattis!

    SvaraRadera
  3. Det kommer bli så spännande, tack vännen!!

    SvaraRadera