fredag 25 juli 2014

Hetta

Jag vet inte, men jag måste gnälla lite -igen. Håller på att gå åt i värmen, och jag känner att det är lika bra att jobba när det är såhär, ute fixar jag inte vara i alla fall.
Vi har det hyfsat svalt hos oss på akuten, så, det går fint där. Men när man kommer ut igen får man en chock, i alla fall jag. I förrgår kväll var det 25 grader när jag gick hem kl 22, igår vid samma tid var det 28 grader och idag när jag gick hem vid tre var det 32 grader. Herre, vad tungt det var att ta sig hem kan jag lova.
Visst, alla har längtat till värmen, likaså jag, men till lite mer normal temperatur, inte tropisk hetta, för det är vad det är nu. Men ok, att se framför sig, igensnöade vägar med is under, snöstormar, slask, underkylt regn och så vidare, ja, då kan jag nog ta detta istället, om det bara går att få bra temp inne i huset (nu är det VARMT inne!!). Och få vara ledig och ligga vid stranden, för det är det enda jag fixar. 


Men men. Ikväll duschade vi hästarna, en helt ok aktivitet i värmen, och de var minst sagt nöjda över påhittet. Toksmutsiga Desccarada behövde skrubbas rejält, men helt ren blev hon inte ;) Får bli snart igen. Vila lördag och söndag för hästarna nu, imorgon är vi bjudna på bröllop, inte hemma på nästan hela dagen, och söndag vankas det jobb i 14 timmar.


Nä, nu ska jag ta och stänga alla fönster som står vidöppna, så jag kan släppa ut katterna. De är inte riktigt förtjusta att sitta instängda i vardagsrummet, inte ens när jag sitter här med ;) Dörrar ska vara öppna, det är en regel i katternas värld ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar