tisdag 8 juli 2014

Lagom är bäst

Ja, jag tillhör de där som bara är nöjda när det är just LAGOM.
Och för mig är denna hetta på nära 30 grader inte lagom på något sätt, det är FÖR VARMT!!! 
Ok, ska inte klaga på värmen egentligen, men när jag inte orkar röra på mig utan att huvudet håller på att sprängas, svetten dryper och illamåendet för att jag är överhettad tillkommer, då tycker jag nästan att det är befogat. 
Missförstå mig rätt här nu, jag gillar när det är varmt, om det är lagom varmt. Och lagom varmt för mig är runt 22-23 grader. Då gillar jag läget mer än väl, men nu mår jag direkt dåligt. Vet inte vart jag ska ta vägen, vet inte hur jag ska kunna sova, vet inte hur jag ska fixa att motionera hästarna, vet inte hur jag ska kunna få nån ordning här hemma, vet inte hur jag ska orka vara vaken. Det är jobbigt!! 
Jag liksom klibbar fast i allt jag kommer emot. En väldigt obehaglig känsla!!
Aja, ska väl inte klaga, det är ju trots allt sommar. Men vill klaga. Lite i alla fall. Pust.

Kycklingarna tog sig ut för egen maskin idag för första gången, de gillade det, så mysigt att se!!

2 kommentarer: