onsdag 25 februari 2015

BRA dag!

Hur underbart är det inte att komma hem från en rätt trist dag i skolan i hyfsad tid och kunna sticka till stallet och pyssla med vår-leriga hästar och gå promenad med dom och lita jobb på volten efter det??
Alltså, helt underbart!!
De blev en riktigt bra promenad, lite klättring i rätt friskt tempo (japp, jag häll högsta tempot, Valle tyckte det var helt onödigt att gå så fort uppför backarna efter en stund ;) Minerva och Gunilla hamnade på efterkälken de med ;) ), nu är det dags att skaffa bättre kondis!! 
Vi stannade till och lät hästarna beta lite gammalt gräs, lite nytt hade faktiskt tittat fram, eb hel del blåbärsris åkte ner med, snacka om att de var nöjda!! 
Ett par rådjur for iväg alldeles intill oss, Minerva skuttade till lite och Valle stirrade lite, det var allt. Skönt!! När vi kom hem så arbetade vi en liten kortis på volten, lite koll på vad Valle lyssnar på för signaler och lite longering, mycket för att få lite mer cirkulation i kroppen på honom och låta han tänka lite. Han gillade det och travade på så snällt!! Lyssnade bra på mina signaler som stopp, start, trav, avsaktningar, back och lite annat. Han gillade att få uppgifter och var såå nöjd!! 
I de flesta lägen vi stannade till, både ute på promenaden och på volten sökte han kontakt, han vill så gärna vara nära, och allra helst med mulen antingen i mitt hår eller mot min axel. Han är ju rätt pillig i vanliga fall, alltså han tuggar på det mesta, men i dessa lägena står han bara och håller sådär mjukt mot och kopplas av totalt. Behöver jag säga hur glad man blir inombords av sånt här?? Underbara fina hästen, trots starten vi fick kommer det bli så bra, det lovar jag dig!!

Fina killen, lerig och glad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar