lördag 28 februari 2015

Familjen har blivit större :)

Vi hämtade två nya hönor idag, de jag berättade om idag, så nu består vår hönsklan av 20 goa individer, vår familj börjar bli stor :)
Dock letar vi nya hem till två av tupparna, för det är ohållbart att ha fyra stycken, de börjar gruffa med varandra mer och mer nu, och de går hårt åt på hönorna med. Hoppas verkligen att någon vill ge dem ett hem!! Annars återstår bara det tråkigaste alternativet, att behöva ta bort dem...

Men hur som helst, våra nya damer har flyttat in, lite buttra miner sinsemellan har det varit i gruppen, men inte mycket ändå, hade väntat mer faktiskt. Väldigt skönt!! De heter Mina och Dina. Kan berätta att Mina är otroligt tam och bara tokälskar att vara så nära hon bara kan, hon följer en konstant, och när man inte tar upp henne hoppar hon eller flyger upp själv :) Att bli buren och gosad med är det bästa som finns tycker hon!!

Det är så kul att det blev lite tillökning i hönshuset nu, vi behövde några hönor till, nu hoppas jag som en tok att vår lilla kyckling är en höna med, vill vill vill!!!

Välkomna till familjen tjejer!!

Mina

Dina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar