fredag 27 februari 2015

Fick vårkänslor

Alltså, när röjar-känslorna börjar dyka upp, då vet man att våren är på gång!!
Hade utsläppet i morse, och så fixade jag stallet, passade på, för hemma var det ändå strömavbrott... Gott att ha det gjort på morgonen trots allt!
Men jag kunde inte riktigt hålla mig till bara det, vädret var helt underbart, så där som att våren vill liksom säga hej, jag kommer snart, och då minsann, då vill jag röja! Så fick för mig att jag skulle ta och borsta rent täckena som Valle fick med sig från förra ägaren, de använder vi inte för de är så vansinnigt lortiga. Så vad var inte bättre än att få de i skick för att kunna stoppa in i tvättmaskinen?? 
:) Jag gav mig på ett innetäcke, tänkte att det var en lätt match, men nehejdå, tji fick jag. Det är så mycket lera på hela nedre delen på det så jag fixade bara halva idag. Det dammade nåt så vansinnigt att jag höll på att storkna. Och så var inte ryggen glad över detnn fantastiska arbetsställning (halkade ute i skogen i förrgår och sträckte mig bra..) så jag gav mig faktiskt. Gör väl resten på det imorgon då... Men pysselkänslan gav sig då inte, så jag gick ut i hagen om började mocka där istället. Det är verkligen helt underbart att få det rent även där, så gräset har en chans att börja växa när det är dags!!
Nu blev det inte många kärror jag körde ut därifrån, för jag fick nya idéer (jaja, jag har ibland lite svårt att hålla mig till en grej i taget och göra klart den...), så jag åkte hem och gjorde en storstädning i hönshuset. Mer än välbehövligt!! Nu så är det så rent och fint där!! I alla fall i fem minuter till, marodörerna vill ju inte vara ute nu när det regnar, så antar att de är inne och röjer loss de med på sitt alldeles egna vis... ;) Dock väldigt skönt att få gjort detta idag, för imorgon ska vi hämta två nya hönor som vi får, de funkar inte i den gruppen de går i idag, så de får en ny chans hos oss istället för att bli hönssoppa... Ska bli spännande och se om de anpassar sig bra här istället, hoppas det går bra!! Det är två Lohmanhönor, sådana värphybrider, bruna, som vi har tre av sen innan. Blir nog bra, hoppas de kommer funka fint här!!
Kände att det var en massa annat jag skulle vilja ta tag i med, men det som mest blinkar med rött varningsljus just nu är trots allt c-uppsatsen. Så den har det blivit mer text på i eftermiddag, och jag borde fortsätta en stund till, men det är så jäkla segt och tråkigt... Men kanske några ord till... Ett par rader kan ju inte vara så svårt till innan det är dags att åka till Borås för firande av både mamma och Sarah på Tai Silk med smaskig mat. Jo så får det bli. 
Ha're fint, trevlig helg på er!!

Snart borde dessa små skönheter titta fram med!!
Kanske skulle ta och gå ut och kika efter dom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar