torsdag 26 februari 2015

Tre dagar

Efter att ha spenderat tre dagar på en avdelning på Högsbo Sjukhus är jag helt säker på att jag gjort rätt (vi är just nu inne i en kurs som innebär tre dagar på avdelning). 

Valet att just välja bort att arbeta på avdelning är så rätt känner jag. Det är inte något fel på att jobba på avdelning och inte heller något fel på avdelningen jag varit på dessa dagarna, men det är inget jag skulle trivas med. Det är alldeles för rutinartat, jag vill ha det oväntade, det är det som driver mig, att inte ha koll på vad som kommer att dyka upp nästa dag på jobbet. I mitt val, att jobba på en akutmottagning innebär att inte veta. Klart att rutinerna kommer att finnas, men det är så mycket mer patienter som kommer och går, och med det så vet man inte vad som kommer att vänta. Nu riktar sig Östras akut på medicin och kirurgi, vilket i sig är väldigt brett, men det ger en fingervisning trots allt vad jobbet kommer att innebära, men ena dagen kan det ju vara merparten kirurgiska patienter, den andra medicinska. Och så kan det vara mer eller mindre akut, och mer eller mindre patienter. Och att det är så många man kommer att möta, det är ju så kul!! 
Alltså, jag är så glad för att jag valde som jag gjorde, och jag längtar verkligen så till sommaren!! Jag vill jobba!!! Nu!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar