fredag 6 november 2015

Börjar så smått längta...

Snart är det juletider. Och nu börjar jag längta! 
Visst är det mysigt att boa in sig lite extra med lite mörkare, helst röda gardiner, byta till juldukar, ta fram adventsljusstakar och julstjärnor. Levande ljus (om inte katterna är vakna då...) och julbak, både godis, bröd och kakor.
Lika mycket som jag bara ville ha bort allt detta i början på året vill jag ha tillbaka det nu. Själva julfirandet är i år lite mer speciellt, det är sista året som vi kommer att vara i mitt barndomshem och fira, så för en gångs skull vill jag verkligen ta tillvara på själva firandet. I vanliga fall vill jag ju helst fly från det. Men i år är det lite speciellt som sagt, för i januari flyttar mamma och pappa till lägenhet, så sista julen i huset jag vuxit upp i. 
Jag och mamma har börjat fundera på julbaket, mycket av det har farmor gjort innan, men nu kan det ju inte bli så... så vi har börjat se vad som vi ska göra, gått igenom recept och testat baka en av kakorna som alltid finns vid jul hos oss, och de blev riktigt bra, smakar precis som farmors. 
Så, väntar väl in att juletiden ska komma, i avdentveckan kommer alla grejer fram. Blir nog bra. Och som sagt, snart har man tröttnat på det igen ;)


2 kommentarer:

  1. Tycker oxå det är mysigt med jul, men jag pyntar inte så mycket. Stakar, stjärnor o slinga på balkongen är det jag har. Kanske någon tomte oxå & julduk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag är inte heller så mycket för själva pyntet! Men lampor, gardiner, dukar och filtar brukar få ett färgskifte här, lagom tycker jag!

      Radera