måndag 9 november 2015

Första dagen!

Mitt allra första arbetspass som sjuksköterska är avklarat!!
Häftigt!!
Jag var rätt spänd i morse men allt har gått fint, och i tre veckor har jag ju faktiskt bredvidgång,  så jag går ju inte helt själv än. Men att släppa rollen som student är väldigt konstigt, nu får jag ta de där besluten själv, får dela och ge medicin utan att någon dubbelkolla vad jag gör, jag har nu ett ansvar som är otroligt stort. Naturligtvis står jag inte själv,  jag har hela avdelningen full med fantastiska och kunniga kollegor, det känns tryggt.
Men som sagt, det känns lite konstigt att släppa studentkänslan!

Vi hade en ovanligt lugn dag idag på avdelningen,  vilket var rätt skönt så här första dagen. Bra att kunna hinna med att reflektera och ordna en massa praktiskt som inloggad och lösenord till jag vet inte hur många ställen, sånt där trasslar ju alltid, så ett par långa samtal till IT blev det, fix med eget skåp i omklädningsrummet, tagit behörighetsfoto för mitt id-kort och så vidare.
Nu är det på riktigt.
Otroligt. Lilla jag är sjuksköterska!!

2 kommentarer: