lördag 28 november 2015

Tji fick jag...

Morgonen bjöd på en ridtur på finaste hästen. Och regn. Morgonen bjöd på regn. I mängder. Massor. Typ syndafloden all over. 
Då tänkte jag att det nog var dags att ta tag i det där med sadel, och gav mig på Descaradas gamla sadel och bytte koppjärn på den. Det satt det bredaste i och det var på tok för stort för Viking. Sedan är han annorlunda byggd än vad Descarada var, men tyckte ändå att den låg bra. 
Skönt att rida i en sadel när regnet öser ner, lite halkigt att rida barbacka!! 
Men nä, tji fick jag, hur bra jag än tyckte att den låg innan jag satt upp fick jag bita ihop och hoppa av rätt snabbt igen. Den sjönk ner alldeles för mycket, la sig nästan på ryggraden på honom. Så kan vi inte ha det, så det var inte många minuter jag han sitta där innan jag var av igen. Fick snällt sadla av och hoppa upp barbacka. Inte helt tokigt för det är så mysigt! Men i ösregn blir det ju lite knepigare att sitta still där på ryggen så fick jobba lite mer än vanligt på balansen ;) Men mysigt var det, om än lite blött ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar