måndag 28 mars 2011

Funderingar...

Jodå, det mesta av snön försvann under dagen, Väldigt uppskattat från min sida!
Har vart på jobbet idag, rätt skönt att komma igång igen efter förkylningen. Tolv timmar var det idag som gällde. Och nytt schema från och med fredag, rörigt värre måste jag säga innan man lär sig detta nya.
Funderat en hel del idag, många tankar har gått till hästarna och ridningen, ska jag ta upp det igen?? Jag känner mig lite lockad att komma igång igen nu när våren är i knutarna (lite bekväm får man väl vara nu när man inte är hästägare längre, och bara rida när det är gott väder;) ), tror att jag är lite taggad på att komma igång igen. Kanske. Nån lektion på klubben här hemma kanske, eller kanske rent av testa någon annan klubb, bara för att se. Vill ha lite mer avancerd träning än vad vanliga lektioner erbjuder, och på klubben har de tagit bort möjligheten att rida enstaka gånger på speciallektionerna om man inte har en ordinarie grupp, och med mitt schema kan jag inte ha en fast grupp i veckan. Och jag vill ha ut lite mer än vad de vanliga lektionerna erbjuder, så jag vet inte. Får se. Har fått på förslag att skaffa medryttarhäst, men än så känner jag att intresset inte är så reparerat så att jag vill ha det. Tror det kommer att dröja... Jag är glad och nöjd med en timmas lektion då och då, utan det stora ansvaret det annars skulle innebära.
Jaja, vi får väl se hur det blir med denna saken. Vad jag vet är att jag saknar en tidig morgonträning eller en härlig kvällsträning tillsammans med en mysig häst, tillsammans med några till på ridskolan. Vi var ett härligt gäng!!

Två glada ;)

Jag och Wargas tidigt i höstas på en dressyrspeciallektion, en härlig kväll men ett härligt gäng människor och hästar!
Humöret var oftast på topp både på folk och hästar!
Tyvärr kan jag meddela att vår vän Wargas fick vandra vidare till de evigt gröna ängarna senare under hösten då hans ben inte höll. Han blev 20 år. Vila i Frid Vännen!!

2 kommentarer:

  1. Du har inte funderat på att bli medryttare till någon häst kanske?
    Då behöver man inte heller ha "hela" ansvaret! :)

    SvaraRadera
  2. Jodå, tanken har slagit mig, men är är jag inne på linjen -komma till stallet och hästen står redan inne (alt redan går på lektion), pyssla lite, rida sin lektion, borsta av och pyssla lite efter passet och sedan åka hem... Alltså minst möjliga ansvar ;) Får se vad det blir, är inte redo att lägga av helt, har jag kommit fram till efter ett par dagars funderingar!

    SvaraRadera