onsdag 23 mars 2011

Vänta, vänta, vänta...

Ja, den som väntar på nåt gott, väntar aldrig för länge heter det ju.
Så jag hoppas på att det jag väntar på blir nåt gott. Vill veta nu, är grymt otålig, och innan jag får veta nåt själv tänker jag inte säga vad det gäller, bara några få som vet än så länge. I nästa vecka någon gång får jag reda på det. Hoppas, hoppas, hoppas!!! Så snälla gott folk, fortsätt med att hålla tummarna!

Och nåt mer jag väntar på ar att bli kvitt denna förkylningen. Den är overkligt irriterande. Inte någon ork för fem öre. Men jag har börjat få tillbaka rösten, och det värsta i bröstkorgen har släppt, men istället har det vandrat uppåt, nu rinner näsan som en kran, och jag hör snart inte nåt. Har ett rätt så redigt tryck ut i öronen, uscha. Stack näsan utanför dörren för en liten stund sedan, då släppte locken i öronen lite, det var skönt. Blir väl till att ta det lugnt i några dagar till, sedan ska jag nog allt vara igång igen. Oj, vad gnällig jag låter, får ta och rycka upp mig lite!

Ja, och så väntar jag ju självklart på att våren ska anlända på allvar. Precis som alla andra gör. Vad härligt det ska bli med ljumma vårkvällar och gröna marker! Fick se ett foto på FB som min vän Anna som är i Tyskland på resa just nu lagt ut på ett litet gäng med vitsippor, där har våren kommit lite längre, men snart är den här med!


I förra veckan började snödropparna kika fram här ute i trädgården, man blir så glad av att se dem!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar