tisdag 29 mars 2011

Ska jag, eller ska jag inte, det är frågan...

Kan inte bestämma mig om jag ska komma igång med ridningen igen eller inte. Har suttit och kollat igenom bilder från ett år tillbaka, sedan jag börjat på ridskolan igen efter att min häst hade flyttat. Och ja, jag blir lite sugen trots allt, kanske skulle försöka komma igång på ridskolan igen?? Hjälp mig, hur ska jag göra??

Bjuder på en lång ego-bildserie på mig och olika hästar, några ridskolehästar och så Spice, Dolittle och Pirat som är privatponnyer.

Merlin, på en hopp clear round, jag var skräckslagen, hoppa är inte riktigt vad jag brukar göra...


...men Merlin tog mig runt banan tryggt och säkert!


Testade även en hoppspecial, och se, jag vågade! Här med Yellow Fever.


Dressyrspecial med El Paso


På Spice's rygg med foppatofflor på fötterna... inte idealiskt, men vad gör man inte för att hjälpa Ebba!!


En hoppspecial med Yellow


Fantastiska Yellow, tar väl hand om en!


Dressyrspecial med Wargas, vila i frid gubben!


Frukostridning på El Paso, vilket otroligt roligt pass detta var!


Fantastiska Paso!


Underbara häst! Behöver jag säga nåt mer??


Underbart när allt bara släpper och det är fantastiskt att rida!


El Paso!!


Han var en fantastiskt rolig häst att rida, man kunde ta fram mycket ur honom!!


Framridningen till KM dressyren men El Paso.


Vad ska man säga?? TACK fantastiska häst för att du hjälpte mig ta hem segern i klubbmästerskapet, du var grym!!
Detta var tyvärr sista gången jag fick sitta på din rygg, i vintras fick du vandra vidare till de evigt gröna ängarna efter att ha fått tarmvred :(
Vila i Frid underbara vän!! Du är saknad!



Dolittle, störtskön ponny som har en del åsikter om att det sitter någon däruppe och bestämmer att man minsann måste jobba ;)


Och Pirat, när han väl vaknar är han superrolig att rida!!

8 kommentarer:

  1. Det är ju väldigt bekvämt att gå på ridskola. Man slipper allt jobb, ansvar som det innebär att ha egen häst. Även om det oxå kan vara roligt.
    I ditt förra inlägg skrev du att du ville ha ut mer av ridningen än "bara" lektionsridning på ridskola. Kommer ihåg att min ridskola hade lektioner som bara var inriktade på bara dressyr. På dessa red man 1 timme istället för 45 minuter.

    SvaraRadera
  2. Precis! Det är så jag vill ha det numera, det blev frö nervpåfrestande att ha egen häst (han lyckades ju bara bli dålig hela tiden det sista...)
    Det är ett bra alternativ! Ridskolan här har sådana lektioner med, men de har från årsskiftet tagit bort möjligheten att rida tillfälliga gånger i dessa grupper om man inte redan har en fast ridtid i veckan, och eftersom jag inte har det så blir det krångligare. Jag och några till som också ridit enstaka gånger i dessa specialgrupper kollar just nu runt på lite olika alternativ, får se var vi hamnar!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du ska börja rida igen!
    Eller börja och börja.. jag tycker iaf att du ska testa ridskolan! :))

    SvaraRadera
  4. Som sagt i svart på din kommentar på mitt förra inlägg, jag har kommit fram till jag nog inte är helt redo för att lägga av helt, så någon typ av lektionsridning får det nog bli!

    SvaraRadera
  5. Såg att du ridit Merlin när han gick på bollebygd, jag rider honom nu då och då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt! Hur är det med honom nu? Han var en trevlig häst!!

      Radera
    2. Det är bra med honom, trots sin ålder, lite stel. Han är en go och glad häst!

      Radera
    3. Vad kul att höra att han hänger i!! Pussa på honom från mig!! :)

      Radera