fredag 18 mars 2011

Varma spisplattor och fantastiska leksaker!

Mina tre katter har mycket för sig, här kommer lite om dagens påhitt!
Just nu röjer katterna runt som galna, de har ett par nya leksaker som tydligen bara är sååå roliga!
Vad är det då?
Det är så simpelt som en pappersremsa och en ihopknycklad pappersbit.
De har så roligt! Dock så blir de något frustrerade när de puttar under sina nya favoriter under soffan, jag är ju inte tillräckligt snabb att ta fram dom, så jag får några rätt så ilskna blickar emellanåt ;)
En annan sak de verkar kommit på är kul är att ta filten som ligger i deras bädd uppe i hallen och släpa iväg med den till lite olika destinationer i huset...

Just nu löper Sunny, så det är en lagom ljudnivå på henne + att hon är vansinnigt gosig, kan liksom inte få nog av att ligga i knät och åla runt;) Men just nu springer hon omkring här med en papperstuss i munnen och kuttrar, så söt!
Doris har varit ovanligt nyfiken idag, kollat allt jag gjort och dessvärre hoppade hon upp på spisen i morse efter jag kokat ägg. Brukar ställa en kastrull med kallt vatten på plattan jag använt, men det hann jag inte idag, hon var lite för snabb... Men det gick bra, hon fick inte några svedda tassar eller nåt annat märke någonstans, och kom glatt tillbaka till köket när jag lockade henne med skinka. Blev nog mest förskräckt, lilla gumman!
Beata har det senaste varit extremt "mattig", idag har inte varit något undantag. Hon släpper mig knappt ur sikte, hänger efter mig överallt och tjatar på mig konstant ;) Det värsta jag kan göra enligt henne är att ställa mig och diska, då vrålar hon högre och längre än någonsin! Då kan hon ju inte klänga på mig och få full uppmärksamhet utan att eventuellt få vattenstänk på sig för det hatar hon!

Många konstiga påhitt har dom, man har då aldrig tråkigt med dessa tre galenpannor i huset!


Beata i julas, släpandes på deras julklapp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar