tisdag 27 mars 2012

Bettlöst i skogen

Ja, idag testade vi att rida ut en sväng på hackamoret :) Minerva skötte sig super! Vi red inte så långt och bara skritt. Men hon svarade på allt jag bad henne om, inga problem med start och stopp. Visserligen är det inte med hand hon är riden när man ger henne hjälper, utan i huvudsak är det sitsen. Och det gör allt så mycket lättare när man testar något nytt som vi gjort nu :) Och hon var väldigt glad över att få komma ut en sväng i skogen igen, hon var väldigt framåt och klev på ordentligt :)

Det vart en härlig, varm kväll i stallet, och lika nöjd som vanligt trampade jag hemåt på min cykel igen. 
Hoppas, hoppas, hoppas att denna härliga vår inte får några bakslag nu, det skulle kännas grymt tråkigt!! Men men, vädrets makter bestämmer själva hur de vill göra med detta, och än är det bara mars, så visst kan det bli kallt igen... Att det blir det är väl inte så konstigt, och det är lite okej faktiskt, det har ju legat på 18 grader idag ;) Men det får inte falla för mycket!!

Nu är jag hästledig till fredag, då ska jag fixa stallet, hästarna får vila inför helgen som kommer, på söndag blir det första dressyrträningen för instruktör med Minerva!! Hoppas att det fungerar med bettet, det ser jättefint ut nu, men gör det inte det så får det helt enkelt bli träning med hackamore, det går det med!

Dressyrträning med El Paso, fina killen, saknar honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar