fredag 9 mars 2012

Nu börjar jag bli rastlös.

I alla fall lite. Frisk är väl inte rätta benämningen på mig just nu, men efter att ha sovit så gott som sedan i tisdags kväll, med några få timmar vakenhet, så börjar kroppen bli lite sugen på att röra på sig. Har pysslat lite här idag, med betoning på lite... Fick i alla fall diskat en tredjedel av diskhögen i eftermiddags... så länge orkade jag stå upp... 
Men men, hoppas på lite mer energi imorgon, behöver fram och handla lite, Christian går ju inte att skicka, han har åkt på influensan han med. Har en otrolig hästabstinens nu med, så orkar jag så blir det en sväng bort till stallet med, bara klappa lite på pållarna! Och ta med mig sadeln vi lånat av Ebba hem, dax att lämna tillbaka, så ska putsa den tänkte jag.

Hur som helt, nu har jag en enorm träningsabstinens!! Vi börja dressyra på allvar med Minerva nu!! Funderar på om man inte skulle ta och lägga upp något typ av träningsprogram? Naturligtvis i samråd med Gunilla. Inte ett sådant där superstikt, utan ett lagom. Jag har lagt upp scheman innan, stenhårda sådana, men det har inte fungerat för min del, utan jag är mera en känn-för-dagen-person. Men att sätta upp lite riktlinjer och lite delmål är inte dumt!
Jag har ju inte hunnit rida Minerva så vansinnigt länge än, den större tiden har vart för att jobba med konditionen. Det har vart perfekt för mig, dels för mitt knä och dels för att jag och Minerva har fått lära känna varandra på ett bra sätt. Men nu är jag taggad till tusen! Hoppas på att underlaget på ridvolten är såpass bra att man kan köra igång där snart på allvar.
Att rida på bana, kombinerat med varierande uteritter, ja, kan det bli bättre?? Nänä, inte alls! Det optimala!!
Längtar till att komma igång med alla delar!!!

Vackra häst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar