fredag 16 mars 2012

I'm so happy!!

Idag har vart en sån där underbar dag!
Den började lite konstigt i skolan dock, men jag tror att det var en del i att dagen blev så bra som den blev :)

Vi hade personlig utveckling på schemat idag, och det kan jag tycka är lite flummiga, näst intill onödiga saker. Men idag ändrade jag uppfattning lite, det är klart, personlig utveckling är ju inte dumt ändå. Och nu finns det en lite mer specifik plan för de gånger som är kvar. Idag hade meditation. Låter skumt att vi har det på lektionstid, men det hade sitt syfte. Hur som helst, meditation är något jag tycker är underbart!! Vi började med det direkt på morgonen. Blev totalt genomlugn. Men en sak som kan ställa till det lite för mig (så även idag) är att jag får så pass mycket energi av det efter en stund, att jag i det närmsta mår dåligt av att behöva sitta still... Men var ju tvungen att sitta still resten av dagen, och det var inte någon höjdare...
Löste den överskottsenergin med att ta vägen om Hööks när jag åkte hem ;) Råkade synda lite där, en ursnygg tröja fick följa med hem, så även ett schabrak (på rea försvarar jag mig med ;) )!!

Sedan blev det stallet, jag och Gunilla hade ridningen idag, längesedan nu! Jag började att putsa Minervas träns, och sadelgjord. Blev så fint så! Sedan krattade vi upp en del av det gamla höt som ligger på ridvolten, blir så fint där när det blir klart! Tror jag och Julia fortsätter med det i morgon :) 
Sedan tog vi oss en kombinerad skogstur och stund på ridvolten! Hur mysigt som helst i skogen, och både hästar och ryttare var riktiga filosofer idag! Stunden på volten var kul, travade på en del, och Minerva fick göra en del bakdelsvändningar, det tycker hon är jättekul! Några små embryon till bocksprång infann sig med, lite bus i damen!! Skrittade av i skogen, fyra glade och lyckliga kom tillbaka till stallet!

Jag sitter här nu, fortfarande lika glad som innan!! Så underbar känsla!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar