lördag 10 mars 2012

Jag är så overkligt uttråkad!!

Kroppen har sina pigga stunder nu, och huvudet med. Men de två synkar inte. Det är surt. Koncentrationsförmågan ligger på en total nollnivå, det gör att jag inte ens får skolarbete gjort. 
Det brukar vara såhär för mig innan jag kommer igång och blir som jag ska efter att ha vart sjuk. Nu är jag ju inte frisk än, så nu är det väl verkligen inte konstigt att jag inte får ihop saker och ting. Men vet med mig att det är lika bra att komma igång så snart som möjligt, med lite lugna, icke så koncentrationskrävande saker som jag orkar göra och tycker är kul. Annars kommer jag aldrig igång. Eller, det är väl till att ta i, men det tar ungefär den dubbla tiden om jag bara försöker gå från noll till hundra, då kommer bakslag på bakslag...

Funderar på vad jag ska göra imorgon. På kvällen är det styrelsemöte på ridskolan, men innan dess får jag väl försöka komma ut lite. Måste lufta mig lite. Känns rätt gott för hostan, lättar en del på det hela känns det som. Kanske ska jag se om jag får samlat hjärncellerna lite och få dem till att samarbeta, behöver verkligen få lite skolarbete gjort. Matten missade jag ju i torsdags, och får se om jag orkar en hel dag på måndag, då missar jag den då med, så det måste bli lite matte tror jag. Eller lite naturkunskap, eller lite samhällsuppsats, eller gah!! Ja, vi får väl se, nu sa de små grå godnatt igen, får väl lyssna på dem och låta dem vila lite igen. Fortsätter väl med mitt meningslösa tittande på melodifestivalen istället ;)

Jag vill rida!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar