tisdag 6 mars 2012

Det blev ju... inte som tänkt i alla fall...

Nä, det blev det minsann inte. 
Men gjorde ett tappert försök att få till mina nya liv-planer. 
Började dagen som vanligt i skolan, men med en störig hosta som inte var jättejobbig, tänkte ignorera den. Och det gjorde jag. Dumt nog.
Hurtigt gick jag ut till ladan och tog ut cykeln och pumpade däcken, och gav mig iväg till stallet. Men med en mer jobbig hosta.När jag kom fram till stallet kunde jag inte stå upp, hostade så jag trodde att lungorna skulle vända sig ut och in. Försökte mocka, men det gick ju inte så bra det heller... hostade så jag höll på att storkna. Så jag fick se mig besegrad, ingen ridning för mig :( Bara att sätta sig på cykeln och rulla hem igen, tur att det är nerför så gott som hela vägen.
Kom hem och däckade i soffan. Vaknade av att Christian kom hem och att Sunny kom skuttandes och landade på min bröstkorg, vilket utlöste världens hostanfall... Nu kan jag även lägga till en täppt näsa som ändå rinner, huvudvärk och feberfrossan deluxe... 
Jag fick för mig att jag behövde mat med, Christian åkt iväg som spelar match, så jag fick rota efter något enkelt, hittade lite nudlar... och fixade lite skinksås, det ser ut som en katastrofzon i köket, inte likt mig, men orkar inte ta itu med det...  vet inte om resultatet av matlagningen kunde kallas föda egentligen, men blev mätt i alla fall efter ett par tuggor... Det och lite te med honung gjorde att lite energi infann sig så jag orkade öppna datorn i alla fall.. Det är så tråkigt att vara sjuk, tur att det numera finns sådana bra saker som internet som kan underhålla en under tiden...

Nu snorar jag vidare, ha det gott alla där ute!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar