måndag 26 mars 2012

Efter en trist dag i skolan...

Det vart föreläsningar i skolan idag. Egentligen ett intressant ämne, men jag kunde inte fokusera, utan kämpade mot tröttheten hela dagen istället, somnade inte förrän två inatt, inte bra... 

Men i alla fall, efter skolan tittade jag in en sväng på Hööks (vägrar köra skogsvägen just nu, så en tid framöver får det bli en lite längre väg, då passerar man trevligt nog Hööks ;) ), köpte ett hackamore till Minerva.
Tog sedan cykeln upp till stallet, skulle se om tränset jag köpte igår, och hackamoret passade :) Och så skulle jag hjälpa till och ge Minerva medicin. Hon ser jättefin ut nu om munnen, så gott som all svullnad är borta och inte så ömt längre :) När såren är läkta (som de snart är) så ska det inte vara problem med bett igen :)
Träns och hackamore passade fint och det slutade hur som helst med ett litet pass på volten! Kola var med också, med Gunilla, men hon fick jobba med ledarskapsövningar från marken. Minerva hade ju hackamore på för första gången i sitt liv, och i början tyckte hon det var sådär. Men efter en liten stund släppte allt, och hon arbetade på så avslappnat och fint!! Hon gjorde jättefina skänkelvikningar och bakdelsvändningar, och höjde ryggen fint! 
Vi bytte sedan, jag och Gunilla, så jag tog Kola och Gunilla Minerva. Det gick lika fint det! Jag fortsatte med lite markövningar med Kola, av någon anledning testar hon mig rätt mycket, och biter mig mer än gärna. Jag har inte hållt på och gett henne godis ur hand eller så, utan det har hänt någon ytterst enstaka gång. Utan det verkar snarare som att hon blir sur på mig för att jag inte ger henne något, och bestraffar mig för det genom ett bett? Hur som helst, jag tror vi kom över det värsta idag, hon mjuknade mot bra mig!

Efter en härlig stund i stallet vände jag hemåt vid åtta, och slog på teven ganska så direkt, sista avsnittet av Sofias Änglar. Missade lite i början, gjorde inte så mycket. Men jag har inte gråtit så mycket till ett teveprogram på länge. Fy fasiken vad orättvist livet är. Den lilla tjejen i familjen klarade inte kampen mot leukemin och somnade in under hösten. Usch säger jag bara, en familj ska inte behöva genomlida något sådant :'( Fy!!

Nu har jag repat mig lite och varvar ner för att gå och lägga mig. Känns som att det behövs ;)
God Natt alla!!!

För att hon är finast!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar