onsdag 26 juni 2013

Nytändning med hästarna!!

Emellanåt kommer den där härliga känslan av att man bara vill komma igång till hundra procent med hästarna igen!! Inte för att man inte vill det annars, men efter att vi har haft en dipp på ett år som har involverat allt möjligt, allt från senskador till ny ohanterad häst, så har liksom motivationen till allt inte legat på topp. 
Nu har vi kommit på banan igen, Descarada har landat och vi kan rida henne nu, även om det finns massor kvar att lära. Minerva är friskförklarad sedan några månader tillbaka och bevisade igår att dressyrformen fortfarande kvar, även om det är en del att jobba på! Galoppen satte vi inte riktigt innan skadan, den var under inlärning, och det är väl den som inte riktigt fastnat, men annars såg det väldigt trevligt ut!! Det var ju Gunilla som red henne, jag tricktränade med Descarada, vilket var väldigt kul!

Vi ska även göra ett storröj i stallet, jag ska försöka vara med så mycket jag orkar efter jobb och så, men stallfix är ett måste. Minerva har en konstaterad insekts- och kvalsterallergi, och stallet ska målas och bli så lättstädat som möjligt för att hålla kvalsternivån nere. Sadelkammaren kommer att få ett lyft, dels för att täckesförvaringen ska flytta in dit för att undvika att de samlas kvalster ute i stallet, med andra ord blir det inga täcken som kommer hänga i stället mer än tillfälligt, nu hänger de utanför boxarna och så.

Hur som helst, den där härliga nytändningen kom igår, när allt bara funkar, man blir så glad, och man blir sååå taggad!! För ett år sedan hade vi inte mycket som höll oss över vattennivån, Minervas osäkra senskada, Descarada som kom till oss i juli i princip ohanterad, eller i alla fall så felhanterad att i det närmsta allt blev fel och hon blev rädd och gick i försvar. Nu har vi två hela hästar, glada hästar, en som är i början av sin utbildning, en som kommer tillbaka efter sin skada, och två ryttare som är ordentligt taggade :)
Kan det bli bättre!! 

I och med detta kan jag även säga att jag kommer i dagarna lägga upp en typ av presentation av mig, hästarna, stallet och Gunilla som jag delar dem med. Just för att det känns som en nystart allting :) Det kanske blir i flera delar, för när jag väl kommer igång med skrivandet kan jag inte sluta och jag antar att nu inte vill läsa romaner ;)Detta blev ju väl långt bara detta ;)

Avlutar med ett gäng med bilder, bara för att jag blir så glad av dessa två hästarna och att få sitta på deras ryggar!!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar