tisdag 25 juni 2013

Trickträning!

Haha, ja, det var det jag försökte mig på idag med Descarada, och tja, bra kan jag inte säga att det gick, kanske lite, det var ju trots allt första gången ;)

Spansk skritt är ett av målen, med där kom vi ingen vart idag, det tar vi senare. Däremot påbörjade vi bugning, började med att använda mig av stretching med godis, och det tog några gånger innan hon förstod att hon skulle stoppa ner näsan mor marken för att få de där åtråvärda godisarna, men sedan grejade hon det bra. Första steget är taget mot första tricket, vi är inte i närheten i mål med det, men någonstans måste man ju börja! 
Vad jag tror så har aldrig Descarada blivit arbetad på ett sådant här sätt, hon är mycket frågande till allt. Men går vi lugnt fram och låter henne komma på grejen själv så har vi nog snart en häst som kan lite av varje :) Väldigt kul är det hur som helst!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar