tisdag 3 juni 2014

Åh, herrejösses...

Jag trodde jag var trött innan jag började jobba. Jag hade fel. Jag var pigg då. För nu, efter två arbetsdagar är jag fullkomligt slutkörd...
Det är jätteroligt att jobba på akuten, men fasiken vilket tempo (det hade jag räknat med visserligen) och så vansinnigt mycket att lära in. Kan väl säga att jag inte har fått med mig särskilt mycket lärdom från skolan, att bara hålla på att skriva uppsatser och inlämningsuppgifter gör en inte redo för att arbeta med sjukvård överhuvudtaget. Det lilla man har med sig är från tidigare erfarenhet och det man lärt sig på praktikerna. Det är allt. Pratat med några som även de anser att sjuksköterskeutbildningen i Göteborg inte är den bästa om man säger så. Forskning och akademisk inriktning i all ära, men jag vill lära mig det jag betalar för att utbilda mig till. Tyvärr är således inte fallet. Jag vill vara trygg i vad jag gör när jag är färdig, och det är tur att jag fått denna chansen, riktig arbetserfarenhet kan inget annat slå. Hur många uppsatser man än skriver. 
Men nog surat över att utbildningen inte håller måttet, för det är inget att göra åt nu.
Jag är hur som helst så glad för mitt jobb, och hoppas att det är en väg in på rätt ställen, alltså där jag vill arbeta när jag är klar med utbildningen, i akutsjukvården, både på akuten och ambulansen. Hoppas!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar