söndag 1 juni 2014

Jag är nervös!!

Morgondagen känns läskig. 
Jag brukar inte bli särskilt nervös för saker numera, men inför imorgon verkar mina nerver ha börjat dansa tango. Fasen, jag är toknervös!!

Börjar ju mitt jobb som undersköterska på akuten imorgon. Sällan har jag vart uppe i varv så här inför ett nytt jobb, men morgondagen känns totalt okänd, jag har inte direkt något att relatera till, jag vet inte alls vad jag har att förvänta mig!! Nu blir jag ju inte inkastad på något sätt, jag kommer att ha bredvidgång i två veckor, så när jag släpps lös själv ska jag väl ändå ha en stadig grund att stå på, men jag kommer ju inte vara själv för det, kommer ju alltid att ha arbetskamrater att luta mig mot. 
Något som är annorlunda än vad jag lär mig nu, är att inte tänka som en sjuksköterska utan som en undersköterska. Och jag vet inte till hundra vad en undersköterska har för roll på en akut, jag har mer koll på vad en sjuksköterska gör. Men vad fasen det löser sig, hur svårt kan det bli?? Jag får ju faktiskt gå bredvid i hela två veckor, DET är lyx minsann!! Så jag har egentligen inget att vara nervös för. Men jag är det ändå. Så det så.


I morse lyckades jag dock dölja min nervositet, för vi red ut med hästarna på en ny runda, och det gick hur bra som helst! Descarada var lugn i alla lägen, även när vi red lite fel och vi fick hoppas av och dra undan ett nerfallet träd från stigen. Att det sedan inte var den stigen vi skulle befinna oss på vart ju lite synd... Men hon tog det med ro, bet mig bara i armen tre gånger (ok, hon hugger inte hårt, men tar med tänderna runt min arm, inte ok, säger till henne men med vissa saker är hon lite trög...). Men bortsett från den lilla villovägen så var det en underbar runda i bästa sommarkänsla-stil!! Nu väntar två dagars vila för hästarna, de har gått 6 dagar i rad och jag jobbar kväll både måndag och tisdag. 

Ok, nu blev jag nervös igen. Ska tänka igenom packningen inför imorgon ytterligare en gång. Japp, jag är en sån där kontrollnörd. Och det står jag för ;)


4 kommentarer: