måndag 9 juni 2014

Tokförkyld...

Jamen då så, då var det dags. Naturligtvis nu, när jag precis börjat nytt jobb och allt. Har blivit sådär genomförkyld, och jag är inte nöjd. Ge mig min ork tillbaka!!!
Mycket att göra, massor med jobb, mycket ätt lära. 
Men men, bara att genomlida och bli frisk. För en gångs skull vill jag inte för ett ögonblick vara hemma från jobbet, inte ens nu när jag är helt kass, för jag tycker det är så otroligt roligt. Jag har hittat rätt!! Att jobba inom akutsjukvården när jag är färdigutbildad lockar mer än någonsin nu. Det är DET HÄR jag vill göra. Akuten eller ambulansen, definitivt. 
Var på jobbet idag, och fick gipsa första patienten själv, innan har det vart på min handledare jag fått träna på. Men idag så :) Med handledaren som hade koll på vad jag gjorde naturligtvis, jag går ju bredvid denna veckan med. Var på lite utbildning med, intressant, mycket om organisationen runt en akut, sättet de arbetar på och brandinfo. På onsdag har vi en heldagsutbildning med en massa praktiska saker, ska bli jättekul!! Men imorgon blir jag hemma, jag känner mig som en urvriden gammal disktrasa. Och låter som en med. 
Så jag tänker vårda förkylningen så ömt imorgon att den får nog av mig och drar vidare. Efter tre dagar med det är jag redan trött på den. Jag vill jobba, så det så!!


2 kommentarer:

  1. Usch! Tråkigt att vara sjuk! Krya på dig! Kram:)

    SvaraRadera
  2. Aaa, visst är det!! Tack vännen, kram!!

    SvaraRadera