söndag 15 juni 2014

Knott!!

Jag gjorde ett försök att sitta ute ikväll och plocka bort lite gräs från grusplanen, jag längtar ut efter att knappt ha vart ute på hela veckan. Men solen hade gått ner såpass att det var skugga här, och med skugga kom knotten. Och jagade in mig. Min tänkta kväll med alldeles lagom ansträngande aktiviteter med en sån här skitförkylning i kroppen, gick lite åt pipan. Men men, kan väl sitta där ute på min pall en annan dag istället dåda. 
Och den här förkylningen, fasen, den går inte av för hackor. Den är inte bättre, än så länge har den bara blivit sämre. Hade vart lite gött att kunna lägga sig ner för att sova, men nä, glöm liksom, för då hostar man lungorna ut och in. Bihålorna börjar täppas igen nu med, det är så trevligt detta. Jobbade igår och idag, dumt? Jo lite kanske... Men jag vill inte missa. Men börjar inse att om jag inte är bättre imorgon får det nog bli ett par dagar hemma... TRÅKIGT!!! En snäll läkare på jobbet skrev i alla fall ut hostmedicin som jag ska ta ikväll, hoppas på att få sova lite.
Nog om det. 
Kan berätta att kycklingarna växer och frodas, de är så söta, och tokbusiga :) Ska fota dom med riktiga kameran snart nån dag. Även de nya ska få vara med på kort. Måste ju presentera våra nya familjemedlemmar ordentligt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar