fredag 27 juni 2014

Överfallen...

När man minst anar det kan man bli attackerad av en högst oväntad individ. Man får allt vara på sin vakt mot allt och alla tydligen...
På väg hem från jobbet häromdagen, helt ont anande gick jag till bilen som står parkerad på den inhägnade jobbparkeringen, ganska lite bilar, det var helgdag, inte lika många jobbar då. Inget konstig med det...
Men tydligen var det en slusk som höll ögonen på mig, och flög fram just när jag skulle stänga bildörren. 
Och det var just det den gjorde, flög. 
En jäkla fiskmås gick till tokattack!!
In i bilen fort, och gav mig iväg. Men den gav sig inte, den gick till attack mot min bil med!! Och när jag skulle sticka ut armen genom rutan för att blippa passerkortet så att grindarna till parkeringen skulle öppnas, ja, då var den där med, heelt galen!! Kan lova att det gick fort att blippa kortet och att det kändes som en hel evighet tills rutan hade åkt upp igen... Fasen, den var riktigt läskig!! Så jäkla arg!! Jag såg den inte först, men jag måste ha retat den nåt så vansinnigt i alla fall ;)
Som sagt, det kan lura lite vad som helst på en därute, var på er vakt...

Inte en fiskmås, men fjäderbeklädnad har den i alla fall, men inte farlig, det är en sak som är säker!!

2 kommentarer:

  1. Vad äckligt!!
    Den kanske har ett bo där i närheten och trodde väl att du skulle sno ungarna:)

    SvaraRadera