tisdag 17 juni 2014

Beata är sjuk :(

I morse vaknade jag av att Beata kräktes. Inget jättekonstigt med det men, hon fortsatte må illa och spydde flera gånger till. Hon blev slö, och kunde inte ligga stilla, utan ändrade hela tiden kroppsställning. Hon verkade ha ont i magen.
Ringde Gustaf, som bad oss komma med en gång. Mamma körde, så jag kunde sitta med Beata i baksätet. 
Gustaf kände med en gång att det var något som inte stod rätt till i hennes mage efter att ha klämt på den, och röntgen togs. Den visade en kraftig förstoppning, och hon blev kvar för dropp, lavemang och paraffinolja.  Det skulle förhoppningsvis lösas av detta, och detta under em. Vi vet ingen hur detta gått till, hon har inte visat något igår, det verkar ha kommit snabbt, eller så har hon bara spelat okej. Och så skulle hon få bli helt tom i hela mag-tarm kanalen, för att starta upp den på nytt, eftersom hon har haft lite trassel till och från med allt detta. Just nu väntar jag på att Gustaf ska höra av sig om hur det går, svårt att vänta, men jag kan ju inte stressa på något i alla fall genom att tjata. Han skulle höra av sig om det hände något, annars ikväll, så jag tolkar det som bra. Men jag sitter som på nålar, det kan inte hjälpas. 
Hoppas verkligen att allt gått bra nu, och att hon för komma hem snart och må bra igen. Håll tummarna för min älskade Beata!!!


3 kommentarer:

  1. Stackars Beata❤️
    Hoppas hon blir bra snart & får komma hem!
    Vi håller alla tummar & tassar här!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3
      Pratade med Gustaf nu, allt har gått bra med förstoppningen, den är löst, men det var mycket. Därför får hon vara kvar till imorgon em. Hon äter inte heller, men damen har de andra gångerna inte frivilligt kommit igång att äta, då har jag tvingat i henne till att börja med, och Gustaf skulle ge sig på det. Blir nog bra. Skönt i alla fall att det värsta är över. Nu ska dom bara bli kompisar här hemma igen...

      Radera