måndag 16 juni 2014

Osanningar

Något jag kan gå fullständigt galet igång på är människor som drar sig med osanningar. 
Alltså, vad är egentligen meningen med att ljuga ihop historier, sådana som inte gynnar någon? Visst det kanske gynnar den som drar till med osanning, men kommer det fram så är det bara pinsamt??
Ok, en vit liten lögn slår väl alla till med nån gång, men dessa är väl harmlösa, i alla fall det jag tycker det är just det som kännetecknar en vit lögn. 
Men de värre lögnerna, osanningarna, som gör att den som drar till med dom får sig en rejäl fördel, eller de som faktiskt sårar och skadar andra, fattar jag inte varför man slår till med. Vad är det som gör att man måste ta till detta istället för sanningen?? För som sagt, ofta uppdagas det och då blir det bara ännu värre. Har man en annan verklighetsuppfattning, eller är man så osäker på sig själv och sin situation att man tar till med lögner? Eller är det något annat som triggar dessa??
Hur som helst, jag har lärt mig att sanningen är det man kommer längst med, och det lever jag efter. Jag har ingen som helst  anledning att hitta på saker, jag är den jag är, och den som inte gillar det, fine, det rör mig inte i ryggen. Så det så. Mer sanning åt folket!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar