tisdag 10 juni 2014

Puts väck

Idag har hönorna gått mig på nerverna... i alla fall en av dom!
Var hemma från jobbet idag, och satt ute på förmiddagen i skuggan, mycket svalare än inne... och hönorna var ute och lallade runt som vanligt. De tre nya både går för sig själva och blandar sig med resten av gänget. Två av dom fick för sig att gå runt ladan, ok, det har dom gjort innan, de gillar att kolla läget. Men kom de tillbaka?? Nepp. Började undra efter en stund och kallade på dem, slängde ut lite mat, hela gänget blev saliga som vanligt, och då kom en av dom i sakta mak tillbaka. Men inte en av dem. Som jag letade. Gav upp efter ett par timmar, låste in de andra i gården, tänkte att de i alla fall inte skulle dralla efter och försvinna de med. Och kommer hon tillbaka så är hon ju nära dem ändå. Alldeles för varmt att gå runt och leta efter en höna som bestämt var borta, med en vrålförkylning som gjorde sitt bästa för att knäcka mig.
Så jag gick in, och försökte komma ner i temperatur... Efter nån timma kollade jag ut, ingen höna. Efter ytterligare en stund gick jag ut, och då minsann var hon där! Grym lättnad!! 
Så denna lilla höna, som fått namnet Lina, har gått mig på nerverna ordentligt idag. Men är så glad att hon kom tillbaka!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar