tisdag 24 juni 2014

Jomensåatte....

Ojoj, jag är trött!! Det är fullt ös på jobbet, det har vart så mycket. Fötterna och benen är som blyklumpar. Men vad gör det när det är så roligt?? 
För det är verkligen jättekul!! Jag trivs så bra, och nu vet jag verkligen vad för typ av inriktning jag vill jobba med när jag är färdig sjuksköterska, och den inriktningen är definitivt akutsjukvård. Att arbeta på avdelning lockar inte för dem öre, alla fasta rutiner som är samma dag ut och dag in... Klart det finns rutiner på akuten med, men inte på samma sätt. Jag gillar alla möten med så mycket olika människor, och alla dessa varierande fall. Tänk då ambulansen, det som jag allra mest vill, det måste ju vara hur spännande som helst!!
Behöver jag säga att jag längtar tills jag får testa på att jobba i ambulans?? 
Snacka om att jag är så nöjd med mitt yrkesval!! Så skönt att känna att man har hittat rätt!!


2 kommentarer:

  1. Åh! Vad härligt att känna så! Kram:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen!! Har bara gillat ett jobb jag haft innan, och då var det ändå inte alls så som detta :) Kram!

      Radera