torsdag 16 oktober 2014

ALLT har tagit lång tid...

Precis allt jag gjort idag har tagit mer tid än vad jag räknat med. 
I morse släppte jag ut hästarna, var där lite innan nio (frukost hade de fått av Gunilla tidigare, de fick vara inne lite till för det jäkla vädret...) och skulle även mocka. Det brukar ta max en timma. Var klar lite innan elva... 
Sedan var ju planen att städa i huset, började bra, sedan drog det ut på tiden med, det var skräpigare här än vad jag räknat med... klar med det strax efter tre... jösses.... sedan var det dags för hönshuset, det var inte lika illa, utan var klar vid fyra. En välbehövlig dusch efter det och sen däcka i soffan. Att åka och lämna böcker, köpa hönsfoder, lämna ett par byxor som gått sönder efter två timmars användning vart det inte tal om. SÅ min slö och slappdag imorgon fick lite andra planer. Men det går väl okej. Tar det lugnt ändå, kan vara lite skönt att komma ut hur som helst. Och så ska jag se om ja ginte behöver skriva på nåt arbete. Lika bra att få sånt tråk gjort. Eller så tar jag bara helg, bara sådär, rakt av. Vi får se vad som faller mig in ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar