torsdag 2 oktober 2014

Ont

Visst har Sunny haft ont sedan hon kom hem. Det har märkts. Det och att hon inte alls är övertygad om att man kan vara instängd på detta viset. 
Båda delarna har bättrats något idag, smärtlindring får hon, och det där med att vara instängd är skit, men hon har slutat föröka klösa sig ut. 
Och Beata och Doris har kollat in henne några gånger idag, för jag låter ändå dörren in till Sunnys rum vara öppet så mycket som möjligt. Under uppsikt då vill säga. Sunny får ju inte springa iväg heller. Tanterna är inte särskilt nöjda med Sunnys olikluktande uppenbarelse, men de kan i alla fall gå in i rummet utan att fräsa. Men hon får inte kolla på dem för mycket, och framför allt inte nosa på dem, då ska det fräsas. De ger väl sig snart. 
Beata har lärt sig nåt nytt idag med, nämligen att ta sig ur bodyn. Så nu fick hon vara utan. Och det ser ut att gå riktigt bra, hon rör knappt ärret, sveper bara över det när resen av kroppen tvättas. Och det är ju ingen fara. 
Det kändes som att tiden efter Beatas operation gick snabbt trots allt, och jag hoppas att tiden kommer att gå lika fort även med Sunny. För det är skit under tiden de har stygnen, det är ett evigt passande, och på något sätt kommer de alltid på hur de ska ta sig in under bodyn och tvätta. Hoppas att Sunny håller sig från det så mycket som möjligt. Annars får jag sy om hennes bodys som jag fick göra med Beatas. Krångel!! Det innebär inte bara att det ska dit nåt smidigt som håller dem borta från att tvätta, de ska ju även kunna gå med det. Inte en helt lätt ekvation, det är trots allt katter vi snackar om här. Passar det inte dem så gör det bara inte det. No more to say liksom. 
Men men. Hoppas på det bästa här! Och hoppas på att få sova inatt, de blev en halvtimme natten tills idag. Jag ser dubbelt nu. Så, godnatt med er!!


6 kommentarer:

  1. Jag har missat en hel del ser jag, usch vilken otur du och katterna har haft.

    Jag hoppas att du får bra besked angående katterna och att de läker snabbt och smärtfritt så du får en harmonisk liten flock snabbt igen. Det är så himla stressande när katterna inte mår bra :(

    Jag och katterna håller tummar och tassar stenhårt för er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det har väl hänt lite väl mycket nu... De är ju mina barn, det tar på en nåt så vansinnigt mycket när de inte är bra.
      Ja, hoppas på bra och snabb läkning nu, och att inte så mycket mer tillkommer, de har avverkat allt under detta året som de knappt borde haft under en livstid...
      Tack, kram!!

      Radera
    2. Ja jag är alldeles förstörd när mina små är sjuka och man inte kan hjälpa dem tillräckligt snabbt eller i värsta fall alls. Tänk så mycket lättare det vore om pälsbarn kunde prata.

      Radera
    3. ja, verkligen!! Det hade underlättat otroligt!!

      Radera
  2. Hoppas det läker fort,fort så slipper hon den där jobbiga bodyn!❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha!, Hon har föktiskt accepterat den ganska bra nu, men att vara instängd, ja, det är en annan femma... kram!!

      Radera