måndag 6 oktober 2014

Lite paus

Kände inte att jag hade nåt att skriva om i helgen, därför blev det tystna här från min sida. 
Jag har väl inte så mycket att skriva om idag heller... men jag gör det ändå. Egentligen är det massor som rör sig i huvudet på mig just nu, men orkar inte sätta ord på det. Kanske snart. Vi får se. Tills dess får ni stå ut med lite tråkiga kortfattade inlägg som mest beskriver ingenting. Det lilla innehåll jag får till är om katterna just nu, och nu ser läget ut som sådant för Sunny att hon fick påbörja en antibiotika-kur i förrgår för hennes sår blev infekterat. Ser mycket bättre ut redan. Instängd bara hatar hon att vara och vi räknar ner dagarna något mer uppgivet än vad vi gjorde med Beata för det känns som att tiden går långsammare med en liten kisse som är tokmissnöjd över situationen. Dock nåt bra är att hon inte alls verkar ha så ont längre. Beata och Doris kan inte bestämma sig för om Sunny är ok eller inte att ha i huset, så för säkerhetsskull måste de fräsa på henne och visa missnöje när hon kommer för nära. Drygt, men det ger väl sig. 
Hästarna har jag inte heller lämnat, jag är där så mycket som möjligt, mitt sätt att komma ut och koppla av. Inte ridit så mycket det senaste, men en liten vila dör de inte av. Vi tar igen det. Descarada har gått framåt så mycket att det känns lite overkligt ändå, så att inte forcera är ju bra ändå. Stärka i lugnt takt, det är det som gäller för henne, annars hoppas vi bakåt flera steg. 
Ny kurs är påbörjad i skolan, Ledarskap och lärande, och jag är än så länge totalt oimponerad av den. Det påstås att den ska göra oss till så mycket bättre sjuksköterskor. Det tror jag på när jag ser det. Onödigt tidsfördriv kallar jag det än så länge tills motsatsen är bevisad. Vill lägga tiden att lära mig sjukvård. Men nej, sånt gör man inte på denna utbildningen. 
Och ja, jag är bitter. Vill inte vara det, men är det. För mycket nu. Inte mer med det. 

Liten Sunny med mamma Doris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar