söndag 12 oktober 2014

Aptråkigt

Försöker formulera och gneta ihop ett arbete, och det går sådär. Återigen kan man väl inte säga att det vi gör nu är särskilt relevant, men det har ändå lite anknytning till vården. Ledarskap och lärande heter kursen nu, och ja, vissa delar är bra. Men att ägna 15 veckor åt detta är överdrivet. Släpp ut oss på praktik istället så vi kan få lära oss sjukvården istället. Det hade vi haft nytta av. Men men... Sliter mitt hår över ett arbete om förändringsarbete, så luddigt, och drygt. Har sina poänger, men drygt. Jag är inte skapt för att sitta och skriva en massa som redan är skrivet en gång. Vad är det för nytta med att sitta och formulera om det?? Ingen. Låt mig jobba med händerna istället. Då kan det bli nåt vettigt ut av detta. 
Aja, halva arbetet är gjort, nu har jag kört fast, så frågan är om jag ska lägga ner för ikväll. Det hade vart skönt att få det klart, men orkar inte flumma mer om detta ikväll. Det får bli imorgon kväll tror jag allt... Tråk...

Liten söt Sunny!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar