lördag 11 april 2015

Helvetesvecka

Det är det minsta man kan säga om den. 
Jag är totalt slutkörd, det har vart mycket. Responderingar, Opponentskap, kritik på c-uppsatsen, hysteriskt tentaplugg, och NKSE-tenta. Det har verkligen vart den sjukaste veckan under hela utbildningen. Tyvärr måste jag säga att jag kommer att få göra om tentan, läkemedelsberäkning ingår, och det måste bli alla rätt på det, och jag missade en fråga. Fick en blackout, nåt jag egentligen vet blev så fel. Surt. Men inte mycket att göra åt. Hjärnan är lätt överbelastat kan man väl säga...

Vi tog oss en längre tur med hästarna dag, och lät dem galoppera av sig, och jisses vad roligt de tyckte det var!! När vi vände hem och påbörjade nerförbackarna så hoppade vi av och lät hästarna gå lite fritt. Nu snackar vi lyckliga hästar!! De höll sig vid oss, de var så grymt duktiga! De följde och och hade stenkoll på oss. Sen började vi fixa med staketet, efter-vintern underhåll. Halva stora hagen är klar. Skönt! Vi hade medhjälpare nästan hela tiden, Valle var med och kikade och Svennis la näsan i blöt när han fick chansen ;) Minerva var mest intresserad av mat, så hon var inte intresserad av oss ;)

Hönshuset fick sig en rejäl städomgång med, det var mer än välbehövligt. Så nu har hönorna det fint och rent de med. Och så har pappa och Christian startat upp med garaget idag igen, och några brädor sitter nu lysande röda på ena väggen! Kommer bli så fint!
Nu är det bara inne i huset som jag måste göra nåt åt, här är sketet som tusan. Drog igång en maskin tvätt, ska gå och hänga upp den nu. Allt har legat på is, så jag har galet mycket att ta itu med när jag hinner. Urk, gillar inte att ha det smutsigt inne!! Men det blir väl bättre sen, mer ordning när skolan är slut. För nu är jag helt slut. Ska ta en riktig slapparkväll. Behöver det... Tjing på er!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar