torsdag 29 juli 2010

Det regnar...

Ja, i stort sett så häller det ner. Var och rastade Susannes hundar vid sju, hade tänkt cykla dit, men den tanken övergav jag snabbt när jag stack ut näsan och tog bilen istället. Blev genomblöt ändå i och för sig, så det hade inte spelat någon roll ;)
Insåg med idag att jag inte äger några regnkläder. Attans. Har en regnrock, den går nästan ner till fötterna, den är jättebra, men inte att cykla i, jag och cykeln skulle nog hamna in enda hög på backen om jag har den på mig på en cykeltur...

Igår fyllde ju Christian år, kalas och hela balunsen. Rätt mysigt! Idag blev det att åka till Verktygsboden och shoppa upp presentkorten han fick, slipmaskin, snabbtvinn, häftpistol och lite annat följde med hem. Mycket praktiskt i dessa tider!

Sedan påhälsning hos mina katter, alltid lika mysigt, dock kändes det lite tomt nu när Fire har flyttat till sitt nya hem i Stockholm. De resterande tre verkar ha kommit över det och röjde på som vanligt.

Nu sitter jag och funderar på varför inte allt bara kan få vara som det ska någon gång. Varför livet ska spela en massa spratt hela tiden. Nu när allt äntligen sett ut att gå vägen och trasslet som varit verkat löst så återgår en av sakerna till att bli oviss och väldigt jobbig igen. Det enda vi kan göra är att vänta, och hoppas och tro att det blir bra igen. Något annat kan vi inte göra. Inget vi kan påverka på något sätt...

Nä, nu tror jag att jag ska lägga ner funderandet en stund, behöver en liten paus från det. Tror jag ska sätta mig och rensa i fotona som jag nyss laddade över till datorn.
Kram på er alla!!

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att det blir som Ni vill och att ALLT strul slutar snart!
    Kram vännen!

    SvaraRadera